torstai 22. syyskuuta 2016

Au Pair-, ulkomailla opiskelu - ja vaihtariblogit 2016-2017

Syksyn alettua jokavuotinen blogimetsästys on mulla taas täydessä vauhdissa! Ulkomailla opiskelevana, vaihtoon lähtevänä ja entisenä au pairina kyseisiin kategorioihin uppoavat blogit on mun sydäntä lähellä ja päätin viime vuoden tapaan jakaa listan myös teidän nähtäville!



Fiiaelina | Australia
Walking in the air | Sydney, Australia
Wera Sofia | Brisbane, Australia
A. Varuhin | Ibi, Espanja
La Veille | Dublin, Irlanti
Il fait du vent en FranceCombloux, Ranska
Harharetkeilyä | Geneve, Sveitsi
Auppariunelmaa | Lontoo, UK
Katti Travels | Findon, UK
Milan Momentit | Hastings, UK
Sateenvarjon alta | Beaconfield, UK
Sofielz | Edinburgh, UK
Veera N | Hastings, UK
Aili 365 | NY, USA
Vaihtuvat maisemat | Texas, USA




I am Jessica | Utrecht, Alankomaat
Koaella | Amsterdam, Alankomaat
Matkakuume | Leiden, Alankomaat
In Your Arms | Gold Coast, Australia
Flying Forever | Madrid, Espanja
Saara's Madrid | Madrid, Espanja
Seoulfully | Seoul, Etelä-Korea
With Seoulmates | Seoul, Etelä-Korea
Veradventures | Macau
Camilla on the Fly | Wroclaw, Puola
Escapes | Malmö, Ruotsi
JN Stockholm | Tukholma, Ruotsi
Stockholm finne jurist | Tukholma, Ruotsi
Adana'dan | Adana, Turkki (etäopiskelu)
Araf | Oxford, UK
From 60 Degrees | Brighton, UK
Kuuhulluutta | Glasgow, UK
Lilla Mimzy | Lontoo, UK
Neljä tuulta | Stirling, UK
Sinnepäin ja hauskemmin | Aberdeen, UK
Streets of Bristol | Bristol, UK




Siirin seikkailut | Gold Coast, Australia
Ranskatar reissaa | Valencia, Espanja
Nunca estarás sola | Bilbao, Espanja 
2707 | Cork, Irlanti
Aniline | Graz, Itävalta
Asta85 Japanissa | Japani
Lähtölaskenta Kiinaan | Beijing, Kiina
jennaemilia | Bordeaux, Ranska
Pohjoisen tyttö Pariisissa | Pariisi, Ranska
In Other Words | NC, USA
Petran amerikkablogi | Oklahoma, USA


Jos oma blogi puuttui listalta niin vinkatkaa! Vastaavasti jos oman blogin haluaa listata syystä tai toisesta pois niin tulkaa vetämään hihasta.

Mulla on herännyt kiinnostus myös vapaaehtoistyö- ja ulkomailla suoritettavista työharjoitteluista kertovia blogeja kohtaan, eli niitäkin saa vinkata! Mulla on luennassa tällä hetkellä vain muutama ja laajentaisin mieluusti listaa!

29 kommenttia:

  1. Hih, olipas kiva päästä tähän listalle! Itseäkin just tän aihepiirin blogit kiinnostaa ja vaikka suurin osa näistä olikin jo tuttuja, niin löytyi täältä pari uuttakin tuttavuutta luettavaksi :-) Kiitos siis listauksesta, eipähän tarvitse hetkeen kuluttaa aikaa uusien blogien metsästykseen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva jos oli apua :D Viime vuonna niin moni tuli kiittelemään että aattelin tästä olevan iloa takuulla tänäkin vuonna!

      Poista
  2. Hei siistiä, kiitos tästä! Oon ikuisuuden ettiny uusia ulkkisblogeja mut nyt kun blogilistaa ei enää oo ni oon tosi käsi ettimään näitä ite! :-D ihanaa että oot viittiny nähdä tän vaivan meidän muiden eteen!
    Mä en tiedä kuuluuko mun blogi oikein mihinkään näistä kun asun ulkomailla ja opiskelen täältä käsin Suomeen mutta jos haluut niin saat lisätä hehe.. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogilistan poistuminen vaikeutti kyllä ihan älyttömän paljon blogien etsimistä! Lista oli viime vuonna varmaan tuplati pidempi, mutta näiden löytymiseen meni ihan yhtä paljon aikaa :D

      Mä lisään sut tohon ulkomailla opiskelevien listalle :)

      Poista
  3. Jes, kiitti taas tästä! Viimeeksi löytyi tätä kautta uutta luettavaa kasvattamaan matkakuumetta ja niinhän siinä kävi nytkin :)

    VastaaPoista
  4. Jee, kiva löytää uutta luettavaa, kiitos vinkeistä! Mun oma blogi on vaihtanut nimeä ja hieman aktivoitunut fiilistellessä uutta opiskelijaelämää täällä Lontoossa. http://lillamimzy.blogspot.co.uk

    VastaaPoista
  5. Olipa kiva kun listasit, löytyy mullekin uutta luettavaa!
    Itsekin oon suomalainen opiskelija ulkomailla, Soulissa. Kirjoittelen myös blogia, mutta en tiedä vastaako hakemaasi :) http://seoulfully.blogspot.kr

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kun tulit huutelemaan, mä lisää sut listalle! :)

      Poista
  6. Ohoh, kiitos listalle pääsystä :D Eksyin tänne oman blogin tilastoista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoo jos joku on löytänyt sun blogiin tien tätä kautta! :D

      Poista
  7. Meitsi kirjoittelee Pekingistä opiskelijavaihdosta, toivottavasti lähitulevaisuudessa myös ulkomaan työharjottelusta! :) Oon tosi huono markkinoimaan mun blogia, mutta tässä se on jos ketään kiinnostaa: http://the-moaning-of-life.blogspot.fi

    VastaaPoista
  8. Heii vitsit kiitos tästä listasta! Kiinnostelee itseänikin nämä tosi paljon. Mä oon työharkassa Ghanassa tällä hetkellä. Enimmäkseen olen siirtynyt youtuben puolelle (https://www.youtube.com/channel/UCZ247H7TfdnWVKJ59u5JqGA) mutta ajattelin kyllä avata vaihtokokemuksia myös blogin puolelle myöhemmin syksyllä (http://hurjasusi.blogspot.com/). Jee ihanaa syksyä sinulle c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon älyttömän laiska youtuben käyttäjä, mut työharkka Ghanassa kuulostaa sen verran mielenkiintoselta että pakko käydä kurkkaamassa! :D

      Poista
  9. ihanaa et teit tälläsen! Oon ettiny uutta luettavaa just ulkomail asuvilt ni katonki nää läpi :)

    VastaaPoista
  10. Oi, ihanaa että omakin blogi löytyi tuolta! :) Mua hirveesti kiinostaa aina tällaset ulkomaablogit, joten löytyy ihan varmasti uutta luettavaa, kunhan selailen noi kaikki uudet blogit läpi. Ootko muuten tietoinen tällaisesta facebook-ryhmästä? Tää tehtiin joskus vuosi sitten ja on ollut melko hiljainen, mutta musta olis hyvä idea pistää tieto eteenpäin ja herättää se henkiin, niin löydettäis entistä helpommin näitä blogeja! https://www.facebook.com/groups/162059514146341/ Jos linkki ei toimi, niin nimellä "Blogeja maailmalta" löytyy, tällä hetkellä huimat 11 jäsentä x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi ei itseasissa oo tuttu ryhmä! Mä oon seurailltu facebookissa paria ryhmää mitkä pyörii myös ulkosuomalaisten blogien ympärillä ja mihin postaillaan useampia bloggauksia ihan päivittäin eli sieltä löytyis varmaan helpommin uutta luettavaa? :D

      Poista
    2. Uu, kiva tietää! Mä oon vaan noissa perusblogiryhmissä :D

      Poista
  11. Tämäpä oli hyödyllinen lista, kun itsekin tuollaiset blogit kiinnostaa!

    Itse kirjoittelen vaihtariblogia Irlannista (: http://kristiinaino.blogspot.ie/

    VastaaPoista
  12. Oi kiitoksia hirmusesti listalle pääsystä! <3

    VastaaPoista
  13. Oo, oon jo pidempään seuraillut sun blogia ja ootinkin jos teet tänäkin vuonna listausta. Oli kiva huomata oma blogi listalla, kiitos siitä :)

    VastaaPoista
  14. Vanhempaa listaasi kävin itsekin aikaisemmin katsomassa (blogeja on yllättävän vaikea löytää internetin isosta maailmasta) ja nyt olen päässyt tälle uudelle. Kiitoksia paljon (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ei todellakaan mikään helppo homma metsästää näitä! Ole hyvä :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...